tiistai 13. maaliskuuta 2012

Mikä musta tulee isona?

Pienenä olin yks niistä harvoista poikkeuksista mun kaveripiirissä, joka ei unelmoinu olevansa 'sitte isona' prinsessa. Sen sijaan taisin haluta kaupan tädiksi (joka on kyllä melkein yhtä kliseinen kuin tuo prinsessa), jotta saisin olla tekemisissä mahtavien karkkihyllyjen kanssa..

Kun sitten opin lukemaan, päätin että mustahan tulee kuuluisa kirjailija! Olen aina rakastanut lukemista, joten tottakai se tuntui silloin ainoalta oikealta vaihtoehdolta. Halusin kirjoittaa yhtä ihania kirjoja, kuin silloiset suosikkini Mio, poikani Mio ja vähän vanhempana mukaan tulleet Neiti Etsivät.

Kuva on täältä.
 Joskus nelos-vitosella luovuin kirjailijahaaveista. Olis musta edelleenkin kiva kirjoittaa kirjoja, mutta epäilen ettei musta koskaan tulis niin hyvää että voisin sillä elättää itseni. Kirjailijahaaveiden sijaan aloin yhdessä kaverini kanssa unelmoida omasta kaupasta. Kulutimme suurimman osan käsityötunneista suunnitellen, minkälainen kaupasta tulisi. Muut kuuntelivat korvat höröllä ja nauroivatkin välillä. Mitä pahaa on upeasti sisustetuissa sovituskopeissa (yksi vaaleanpunainen ja ylellinen prinsessakoppi, yksi jalkapalloteemainen pojille, yksi kuninkaalliseen tyyliin sopiva ja yhden sisustus taisi olla jotenkin luontoon liittyvä) tai kokonaan itse valmistetussa myyntitavarassa (suunniteltiin tosin aika laajaa valikoimaa, jota ei tasan oltaisi jaksettu tehdä, mutta kuitenkin)?

Kuva on täältä.
 Onneksi tuosta kauppainnostuksestakin pääsi ylitse joskus, ja nyt ammattihaave on ollut jo useamman vuoden toimittaja. Aikakauslehtiin olisi ehkä mukavinta kirjoittaa juttua, mutta ei sanomalehdetkään pahoja olisi!

Mistä ammateista te lukijat haaveilette tai ootte haaveilleet pieninä? (:

9 kommenttia:

  1. Toi kauppaidea kuullosti kyl kivalta. Mä vierailisin ainaki mielelläni tommosessa kaupassa :)

    Mä en oikeestaan oo paljoo miettiny mun tulevaisuutta. Edes pienenä en prinsessana olosta haaveillut. Ja nyt kun vähän ajattelin asiaa, päätin asioiden vaan tapahtua. Mä en aiho stressata siitä vielä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä mustakin olis kiva vierailla sellasessa, ei siinä mitään, mutta oikeasti tollanen olis pikkasen hankala toteuttaa :D

      Mun on vähän pakko ku tän viikon aikana viimeistään pitäis hakea johonkin..!

      Poista
  2. Pienenä halusin ammattiballeriinaksi :-D Nykyään lääkäriks.. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Musta ei sais lääkäriä ku rupeaisin tyyliin oksentamaan jos jollaki olis vähänkään enempi vaikka verta näkyvissä :D

      Poista
    2. hah :D mua ei yleenä yökötä, mä katon aina kiinnostuneena kaikkii ällöttävii kohtauksia kaikissa lääkärisarjoissa :DD mut ei musta taida lääkärii tulla, ku kaikki hyödylliset aineet, mitä olis hyvä osata, nii niitten numerot on aika huonot :/ en taitais tulla pärjää niillä missään :D

      Poista
    3. Voi ei D: Yritä päästä vaikka jollekkin ensiapuleirille kesäks, ku siitä saattais saada plussaa sitten ku hakee johonki alan kouluun (:

      Poista
  3. Voi, mä haluun edelleen kirjailijaksi :D Mut oon kuluttanu yhen vihon suunitellesani omaa kaupaa :D ja sit oon kirjotellu kaikkia omia juttuja ja aatellu et ne tulee lehteen :D Mut mä oon tälläne unelmaheppu :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aikalailla samat toiveammatit siis :D Mut mitä enemmän unelmien eteen jaksaa tehdä töitä, sitä realistisemmaksi ne muuttuu! Eli jos jatkat kirjoittamista ni mistä sitä tietää; ehkä sä oot vielä joku päivä kirjailija tai toimittaja (;

      Poista
  4. Hmm, monia haaveita on matkan aikana ollut, mutta suurin niistä on ollut kirjailija. Olen tykännyt kirjoittamisesta ala-asteen alusta asti, ja pitkään kuvittelin voivani joskus olla kirjailija. Tajusin ettei se ole mahdollista, ainakaan en usko niin. En pystyisi kirjoittamaan kirjaa, ja hiomaan sitä taas kerran yms. Mutta sen sijaan olen suunnannut kirjoittamisintoni toimittajan töihin. Eli samoilla linjoilla ollaan ;)

    Ps. Liityin juuri lukijaksi, koska filosofiset tulkintasi elämästä ovat mielenkiintoisia. Täytyy muuten sanoa, että yhdessä vaiheessa halusin olla myös Psykologi ;)

    VastaaPoista