perjantai 6. tammikuuta 2012

Iso kasa kirjoja


Yks mun rakkaimmista harrastuksista on lukeminen. Jos sitä nyt ylipäänsä voi harrastukseksi sanoa :D Opin lukemaan joskus eskarin puolessa välissä, ja siitä asti oon tosiaan lukenut aina vaan paksumpia ja paksumpia kirjoja. Lukulistalle on aina mahtunut kirjoja koko lailla laidasta laitaan, mutta etenkin viime vuosina paino on alkanut siirtyä tuonne fantasiakirjojen puolelle. Alkusysäys tuli lempikirjoistani, Pottereista. Jos lempikirjat edustavat jotain tiettyä genreä, täytyy samasta genrestä löytyä muitakin hyviä kirjoja! Ja ihan oikeassa olin, sen huomaa viimeistään se, joka näkee jäätävät fantasiakirjavuoret jotka aina silloin tällöin kohoavat huoneeni lattialla. Itse olen surkea löytämään uutta luettavaa, mutta onneksi mulla on apuna monia ihania ihmisiä (ja kirjablogejakin) jotka tässä auttaa. Alle olen koonnut listan kirjoista, jotka aion lukea lähiaikoina. Siihen saa muuten (näin sivumennen sanoen) ehdotella omia lempikirjojaan tai kirjoja, joista arvelette mun tykkäävän!

Lauren Oliver: Delirium - rakkaus on harhaa
John Stephens: Smaragdiatlas (Kirja aikojen alusta, osa 1)
Veera Laitinen: Surunsyöjät
Siiri Enoranta - Nukkuu lapsi viallinen
Mike Pohjola - Kadonneet kyyneleet
Jaqkueline Wilson - Mieletön kalorikammo
Cecilia Samartin: Nora & Alicia
Philip Wilkinson: Myytit ja legendat – ensyklopedia
Elina Hirvonen ja Anu Silfverberg: Sata sivua – tekstintekijän harjoituskirja
Julie Kagawa: Rautakuningas (Rauta-saaga, osa 1)
Genesis, Bernard Beckett
Partohon -sarja, P.C. Cast
Kuka on Jenna Fox?
Kuolemattomat sarja - Punaiset tulppaanit & Sininen kuu -, Alyson Noë
Christopher Paolini: Esikoinen
Sophie Jordan: Liekki

Anteeks listan sekavuus, kirjan, kirjailijan ja kirjasarjan järjestys riippuu ihan siitä, mihin järjestykseen k.o. kirjan ehdottaja on ne laittanut (:

6 kommenttia:

  1. mäkin tykkään lukee paljon luen melkein joka ilta jtn kirjaa :) en ole kauhean nopee lukee mut ei se muo estä lukemasta. kirjoissa on vain sitä jotain mikä on niin ihanaa :D ittekki tykkään lukee fantasia kirjoja ja sain just joulu lahjaks ton smaragdi atlas ja luen sitä parhailaan musta se vaikuttaa hyvält :)

    VastaaPoista
  2. Fantasiassa vaan on sitä jotain (;
    Mä ite sain ton Smaragdiatlaan lainattua ja luettua tässä pari päivää sitten ^^ Tykkäsin myös!

    Ja jos yhtään tykkää kirjoittamisesta/haluaa kehittyä siinä, kannattaa ehdottomasti lukea toi Elina Hirvosen ja Anu Silfverbergin Sata sivua – tekstintekijän harjoituskirja. Selailin sitä tänään ja huomasin et siinä on oikeasti mielenkiintoisia tehtäviä, jotka jaksaa tämmönen laiskimuskin toteuttaa :D

    VastaaPoista
  3. joo vois :) onhan tarinoita kiva kirjotella, ja muutenki kiva kirjottaa eri juttuja

    VastaaPoista
  4. Ja kehittyminen on aina hyväksi, vaikkei mistään kirjailijan urasta haaveilisikaan; lähes joka työssa tarvii kirjoittajan taitoja (;

    VastaaPoista
  5. Muutaman oon mäkin tosta listasta lukenu :d
    Fantasia kirjoihin voisin heittää vinkkinä Philip Pullmanin (en nyt oo satavarma menikö nimi ihan oikein :D) Universumin tomu trilogian, sarja alkaa kirjalla Kultainen kompassi :--)

    Pitää muuten varmaan oikeesti tsekata toi Sata sivua kirja, alko kiinnostamaan :>

    VastaaPoista
  6. Mä oon monesti kattonutkin tota Kultaista kompassia, mutten ole uskaltanut lainata! :D Seuraavalla kirjastokäynnillä vois ottaa sen sieltä hyllystä mukaan (:

    Ja suosittelen tsekkaamaan (;

    VastaaPoista